4.0 TFSI Audi S/RS Tuningsguide

4 Liters V8. Direkte Indsprøjtning.  Trykladet.

Dette er opskriften på en fantastisk motor med enormt tuningspotentiale for små penge.

Ønsker du at springe guiden over og i stedet glo på noget fedt hardware, kan du anvende følgende oversigter:

Performance dele til S6 4G her: https://streetpoint.dk/Produktserie/performance-dele-til-s6-4g/
Performance dele til RS6 4G her: https://streetpoint.dk/Produktserie/performance-dele-til-rs6-4g/

Performance dele til S7 4G her: https://streetpoint.dk/Produktserie/performance-dele-til-s7-4g/
Performance dele til RS7 4G her: https://streetpoint.dk/Produktserie/performance-dele-til-rs7-4g/

Stage 1

For at opnå Stage 1 kræver det blot en optimering af softwaren i motorstyringen.

Pris: 6500,-

S6/S7: 420HK Basis: – Forventet effekt:  540 HK/730 Nm

S6/S7: 420HK Basis: – Forventet effekt:  574 HK/869 Nm

RS6/RS7: 560HK Basis: – Forventet effekt:  675 HK/952 Nm

RS6/RS7: 605HK Basis: – Forventet effekt:  697 HK/998 Nm

Vi anvender udelukkende software fra Landberg, der har opnået landets største erfaring og bedste omdømme gennem tuning af biler siden 2000′.

Stage 2

For at opnå Stage 2 kræver det montage af andre forrør med katalysator eller uden katalysator for at reducere modtrykket og øge flowet fra turboerne ned til resten af udstødningen.

Priser fra 20.649,- (Afhængig af ønsket udstødningsopsætning, samt om der ønskes montage af hardware.)

S6/S7: 420HK Basis: – Forventet effekt:  602 HK/969 Nm

S6/S7: 420HK Basis: – Forventet effekt:  613 HK/698 Nm

RS6/RS7: 560HK Basis: – Forventet effekt:  713 HK/998 Nm

RS6/RS7: 605HK Basis: – Forventet effekt:  713 HK/998 Nm

Anbefalinger til opgraderinger af hardware

GFB Diverter

Når motoren skal af med ladetrykket recirkuleres dette ved brug af to divertere.

Disse divertere er kendt for at fejle, således bilen mister sit ladetryk, hvor den Australske producent GFB har lavet divertere, der genbruger den originale solenoid.

Nedenstående kan forskellene ses, hvor det her er tydeligt, at kvaliteten øges gennem højere materialekvalitet.

Forge Kulfiber Indsugning

Når motoren skal af med ladetrykket recirkuleres dette ved brug af en diverter.

Denne diverter er kendt for at fejle, hvor den Australske producent GFB har lavet en diverter, der genbruger den originale solenoid.

Nedenstående kan forskellene ses, hvor det her er tydeligt, at kvaliteten øges gennem højere materialekvalitet.

Forge Chargecooler

Lavere indsugningstemperatur & Højere effekt. Det er fordelene ved at montere en Chargecooler fra Forge Motorsport.

Luften der strømmer fra bilens turboer, bliver kølet gennem en mindre køler på 4.0 TFSI. I forbindelse med denne kan en markant større køler (200% forøgelse) sættes i serie, således at indsugningstemperaturen kan reduceres med op til 20 °C, der medfører en effektforøgelse.