Go Fast Bits – DV+ Til 2.0, 2.5, 2.9, 3.0 TFSI

kr. 1.899,00

Den originale diverter ventil er kendt for dets evne til at fejle og tabe ladetryk. Ved at montere en Diverter ventil fra Go Fast Bits kan der opnås bedre speeder respons samt reduktion af “turbo flutter”, der er med til at skåne turbo og motor. DV+’en er udført i Anodiseret T6-6061 Aluminium.

SKU: GFB-T9380Categories: , , Tags: ,

Ønsker du at vide mere, om hvorledes DV+’en virker, kan du se følgende video:

T9380 er den nyeste tilføjelse til DV+ serien af diverter fra GFB (Go Fast Bits). Den er specielt udviklet som en komplet erstatning for den nyere generation af Continental OEM diverters, som findes i nyere VW- og Audi-modeller.

I modsætning til de tidligere generationer af omdirigeringsventiler fra Pierburg, kan de nyere Continental-ventiler ikke adskilles og integreres i en DV+. Derfor har GFB udviklet T9380 med en lavprofil integreret solenoid, som er en komplet erstatning for Continental omdirigeringsventilen. Dette sikrer en problemfri installation uden pladsproblemer.

Som alle ventiler i DV+ serien leverer den nye T9380 følgende fordele i forhold til den originale diverter:
– Forbedret hold på trykket
– Skarpere gasspjældsrespons
– Hurtigere trykgenopretning efter gearskifte eller kort gasløft
– Uovertruffen holdbarhed, understøttet af vores livstidsgaranti

Forbedret trykhold
Siden elektroniske OEM omdirigeringsventiler først blev introduceret i midten af 2000’erne, har der været mange revisioner for at forbedre pålideligheden. Selvom den nyeste generation af OEM-ventiler er blevet mere pålidelige, er der altid et kompromis på ydelsen på grund af deres driftsmetode og plastikmateriale.

Da GFB’s ingeniører udførte tryklækagetest på OEM diverter i en VW Mk8 Golf R, fandt de, at lækagen var væsentligt større end i tidligere generationer.

Denne omfattende lækage skyldes den stigende tendens blandt producenter til at montere omdirigeringsventiler på plastikrør i stedet for direkte på turboladeren. En plastmekanisme, der lukker på et plastik sæde, resulterede i den største lækage på en OEM diverter, som vi nogensinde har set: 28 liter per minut ved 1 bar tryk.

Selv med Viton-tætningen (som findes på alle DV+ stempler), blev plastik-sædet i OEM’en fundet at være så ujævnt, at det var umuligt at opnå en pålidelig tætning. T9380 løser dette problem ved at integrere et stempelsæde, der er bearbejdet ind i huset af ventilen. Dette design sikrer en ordentlig tætning, selv på ujævne plastik OEM-pakninger.

Information

Forventet leveringstid: 2-4 arbejdsdage. Såfremt sættet er i restordre, vil de blive kontaktet.

TÜV Godkendt?: Nej

Golf/Jetta MK8,Arteon 3H,RS4 B9,RS4 B9,RS5 F5,RS5 F5,S4 B9,S5 F5,S4 B9.5,S5 F5.5,A6 4K,A7 4K,S6 4K,S7 4K,Q8 4M,T-Roc A11,Q7 GA,Q7 GA,SQ5 FY,SQ5 FY FL,Golf/Jetta MK8,Golf/Jetta MK8,Octavia NX,Octavia NX,A6 4K,A7 4K
Vægt 3 kg
Vælg din Motor:

Varen passer med disse biler

Bilmærke Bilmodel Type & Årgang Motor Variant
Bilmærke Bilmodel Type & Årgang Motor Variant
Vi er ved at hente listen med køretøjer som denne vare passer på... det kan godt tage noget tid..