Audi TT 8J 2.0 TFSI 200HK EA113
Performancekatalog
Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
240-250HK/340-360Nm
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 1 Tuning
Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.
Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.
– Du kan læse mere om gearkasse optimering HER
+
Manuel:
4.125,- inkl. Moms
DSG/ZF: inkl. tilhørende gearkasse optimering
6.625,- inkl. Moms
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
TYPEGODKENDT TUNING HOS STREETPOINT
Ønsker du at køre i tunet performance benzin bil, uden at skulle kigge dig over skulderen?
Så kan effekten hæves lovligt til 240HK & 383Nm
Hos Streetpoint sammensætter vi en køreklar pakke, så du lovligt kan køre med effektforøgelse med ro i maven.
STREETPOINT TÜV TUNING PAKKE:
Pakkepris:
14.999,- inkl. Moms
*Tuningen kan typegodkendes sammen med en række udvalgte hardware opgraderinger som Indsugning & Intercooler.
Erhverves disse hardware opgraderinger ifbm. erhvervelse af tuningen, indskrives disse samtidigt uden beregning.
**Ønskes flere konstruktive ændringer registreret, som eksempelvis undervogn, udstødning el. andet, ved registreringssyn, opkræves der 1.000,- pr. konstruktiv ændring. Indskrivning af disse ændringer forudsætter naturligvis komponenterne er typegodkendte til bilen.
Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.
Mangler der effekt både før og efter tuning, kan det skyldes tilsodet ventiler.
Mekanisk rensning via blæsning af nøddeskaller er svaret med dokumenteret effekt fra vores rullefelt.
Hvad er symptomerne?
Erfarer du udsættere, dårlig motorgang eller mangel på effekt, er disse faktorer, der normalt viser sig, når ventilerne er tilsodede.
Hvad kommer tilsodningen på ventiler & ventilstammer af?
Førhen havde man indsprøjtningsdyserne placeret i bilens indsugning, således at ventiler og ventilstammer blev renset af brændstoftilførslen. Men eftersom at dyserne nu er flyttet ned direkte i forbrændningskammeret, er der intet til at rense ventilerne længere.
Ophobningen af sod/carbon på ventiler & ventilstammer kommer fra oliedampe gennem krumtapsudluftningen, olie fra topstykket samt fra forbrændingen.
Hvad koster det?
Mekanisk rensning af ventiler med nøddeskaller, Før/efter måling på rullefelt samt gratis lånebil
4500,- inkl. moms
Resultatet
Bil har blot kørt 124.000km
+14HK & 20Nm efter rensning
Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?
Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow
Catback
Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.
Downpipe
Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.
Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler
Hvorfor opgradere intercooler?
Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration
Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.
Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.
+50% Core volumen (Original 8.7L ; Wagner 17.4L)
Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.
Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.