BOOK TID TIL DIN BIL

StreetTSB – 1.8/2.0 TSI/TFSI EA888GEN3+3B – Dårlig PCV, “Usynligt” olieforbrug

Biler udstyret med denne type.:

Audi A3 1.8 TSI 180HK & 2.0 TFSI 190HK & 220HK.

Audi A4 B9 2.0 TFSI 190HK

Audi A5 F5 2.0 TFSI 190HK

Audi A6 4K 40 TFSI / 2.0 TFSI 190HK

Audi  S3 8V 300HK & 310HK.

Audi Q2 40 TFSI / 2.0 TFSI 190HK

Audi Q3 40 TFSI / 2.0 TFSi 190HK

SQ2 GA 2.0 TSI 300HK.

Audi TT 8S 1.8 TSI 180HK & 2.0 TSI 230HK & 245HK.

Audi TTS 8S 2.0 TSI/TFSI 190HK, 306HK & 310HK.

Seat Ateca 5FP 2.0 TSI 190HK & 310HK.

Seat Ibiza Cupra 6P 1.8 TSI 192HK.

Seat Leon 5F Cupra 2.0 TSI 280HK, 290HK & 300HK.

Seat Tarraco 2.0 TSI 190HK

Skoda Karoq 2.0 TSI 190HK

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 190HK

Skoda Octavia 5E 2.0 TSI/TFSI 220HK.

Skoda Superb 3V 190HK, 280HK & 272HK.

VW Arteon 3H 2.0 TSI 190HK, 280HK & 272HK.

VW Golf 7 GTI 220HK, 230HK, 245HK, 265HK.

VW Passat B8 1.8 TSI 180HK, 2.0 TSI 190HK, 220HK, 280HK & 272HK.

VW Tiguan AD1 2.0 TSI 180HK, 190HK, 220HK & 230HK.

VW T-Roc R 2.0 TSI 190HK & 300HK.

VW Polo 6C 1.8 TSI 192HK.

VW Polo AW GTI Non-OPF & OPF 2.0 TFSI 200HK

Beskrivelse af fejl.:

PCV-ventilen (Positive Crankcase Ventilation) regulerer undertryk/overtryk i motorens krumtaphus.
Når membranen eller intern regulering i PCV’en går i stykker, får motoren:

  • Forkert krumtaphustryk

  • Ustabil blanding (lean/riche)

  • Olieforbrug eller olie i indsugning

  • Dårlig tomgang

Typiske symptomer.:

  • Ruflende / ujævn tomgang

  • Fløjtende lyd fra ventildækslet (defekt membran)

  • Olieforbrug uden synlig lækage

  • Overtryk i krumtaphuset → olie i indsugning / intercooler

  • Fejlkode for blanding / fuel trims

  • Motorlampe pga. lean condition

  • Høj “suge-lyd” når oliepåfyldningsdækslet tages af

Løsning.:

Udskiftning af hele PCV-enheden (olieseparatoren) til nyeste revision.

Pris.:

2.149,-  inkl. Moms

Prisen inkluderer.:

  • PCV / Olieudskiller

  • Udskiftning af PCV / Olieudskiller

  • Gratis Lånebil

Kendte enheder med fejl på.:

  • 06K 103 495 AS / NY: 06K 103 495 BL

  • Den interne membran revner eller bliver hård

  • Reguleringsventilen i PCV’en sætter sig

  • Motoren får forkert tomgangskorrektion (P0507, P2187, P2279 m.fl.)

  • Flere tilfælde hvor PCV’en suger olie op i ladeluftsystemet

Fejlkode/Erfaring:

Anbefalinger.: