Leon 5F 1.4 TSI 150HK
Performancekatalog
Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
170-185HK/310-340Nm
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 1 Tuning
Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.
Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.
– Du kan læse mere om gearkasse optimering HER
+
Manuel:
4.125,- inkl. Moms
DSG/ZF: inkl. tilhørende gearkasse optimering
6.625,- inkl. Moms
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
TYPEGODKENDT TUNING HOS STREETPOINT
Ønsker du at køre i tunet performance benzin bil, uden at skulle kigge dig over skulderen?
Så kan effekten hæves lovligt til 175HK & 300Nm
NB: Følgende godkendelse dækker kun biler med manuelt gear
Hos Streetpoint sammensætter vi en køreklar pakke, så du lovligt kan køre med effektforøgelse med ro i maven.
STREETPOINT TÜV TUNING PAKKE:
Pakkepris:
14.999,- inkl. Moms
*Tuningen kan typegodkendes sammen med en række udvalgte hardware opgraderinger som Indsugning & Intercooler.
Erhverves disse hardware opgraderinger ifbm. erhvervelse af tuningen, indskrives disse samtidigt uden beregning.
**Ønskes flere konstruktive ændringer registreret, som eksempelvis undervogn, udstødning el. andet, ved registreringssyn, opkræves der 1.000,- pr. konstruktiv ændring. Indskrivning af disse ændringer forudsætter naturligvis komponenterne er typegodkendte til bilen.
Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.
DQ200 KEVLAR KOBLINGSUPGRADE
Softwareændringer kan meget, men kan ikke redde defekte komponenter, hvorfor vi her tilbyder koblinger i bedre kvalitet end de originale, så du kan få det ønskede gearskift, som du higer efter.
Hvorfor Kevlar koblinger?
Er du træt af den svævende, flyvende, glidende fornemmelse, der kan opstå gearskift efter gearskift, hvor koblingerne ikke er i stand til at få fat? Så er LUK’s Kevlar koblinger noget for dig.
Kevlar har alle de samme funktioner som originale koblinger, dog med væsentligt højere friktion, hvilket ikke blot giver et crisp gearskifte, men samtidigt tillader 30% højere moment, hvilket er et must-have på eksempelvis den tunede 1.8 TSI motor.
Stærkere koblinger – Er det ikke kun for tunede biler?
Udover at være i stand til at gribe bedre og give et lækkert friskt gearskifte, er materialet fysisk også mere holdbart, og der kan derfor erfares op mod 30% længere levetid på koblingerne sammenlignet med de originale, hvorfor samme fordele opnås på standard såvel som tunede biler.
DQ200 Udstyret med Kevlar Koblinger
Oversigt & Pris
Hos Streetpoint har vi en fornuftig mængde erfaring med udskiftning af koblingerne på DQ200 Gearkasserne, hvilket betyder vi er i stand til at lave opgaven på en arbejdsdag. Du vil du derfor kunne aflevere bilen kl. 08, og afhente bilen allerede næste hverdag.
Mangler der effekt både før og efter tuning, kan det skyldes tilsodet ventiler.
Mekanisk rensning via blæsning af nøddeskaller er svaret med dokumenteret effekt fra vores rullefelt.
Hvad er symptomerne?
Erfarer du udsættere, dårlig motorgang eller mangel på effekt, er disse faktorer, der normalt viser sig, når ventilerne er tilsodede.
Hvad kommer tilsodningen på ventiler & ventilstammer af?
Førhen havde man indsprøjtningsdyserne placeret i bilens indsugning, således at ventiler og ventilstammer blev renset af brændstoftilførslen. Men eftersom at dyserne nu er flyttet ned direkte i forbrændingskammeret, er der intet til at rense ventilerne længere.
Ophobningen af sod/Carbon på ventiler & ventilstammer kommer fra oliedampe gennem krumtaps udluftningen, olie fra topstykket samt fra forbrændingen.
Hvad koster det?
Mekanisk rensning af ventiler med nøddeskaller, Før/efter måling på rullefelt samt gratis lånebil
5500,- inkl. moms
Resultatet
+18HK & 23Nm efter rensning
Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?
Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow
Catback
Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.