BOOK TID TIL DIN BIL

VW Polo AW 1.5 TSI 150HK

Performancekatalog

Hvorfor Streetpoint.dk?

Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.

 Læs mere om tuning HER

Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.

Performancekataloger

Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger,  således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

175-195HK/315-340 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 1 Tuning

Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.

Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.

 – Du kan læse mere om gearkasse optimering HER

+

Manuel:

4.125,- inkl. Moms

DSG/ZF: inkl. tilhørende gearkasse optimering

6.625,- inkl. Moms

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

DQ200 7-Trins Gearkasse Optimering & koblingsupgrade

Læs mere om gearkasse optimering her

Streetpoint DQ200 Stage 1 DSG Optimering

Til standard eller den Stage 1 tunede bil, tilbyder vi vores Custom Stage 1 DQ200 DSG Optimering, der indebærer:

  • Hurtigere Gearskift

  • Forbedrede skiftepunkter & Aktivering af 1 Gear

  • Forlænget levetid på koblinger gennem reduktion af sejtrækning

  • Reduktion af mikroslip & Glidning

  • Tilpasning af momentbegræsninger til tuning

Stage 1 DQ200 DSG Optimering:

2500,- inkl. Moms

Streetpoint DQ200 Stage 2 DSG Optimering

Til den Stage 2 & 3 tunede bil, tilbyder vi vores Custom Stage 2 DQ200 DSG Optimering, der indebærer:

  • Stage 1 ændringer på skiftepunkter for levetid & holdbarhed

  • Højere koblingstryk pga. højere moment for reduktion af glidning

  • Tilpasning af momentbegræsninger til Stage 1-3 tuning for optimal levetid

  • Mulighed for fjernelse af kickdown & Optimeret køleegenskaber

Stage 2 DQ200 DSG Optimering:

3500,- inkl. Moms

DQ200 KEVLAR KOBLINGSUPGRADE

Softwareændringer kan meget, men kan ikke redde defekte komponenter, hvorfor vi her tilbyder koblinger i bedre kvalitet end de originale, så du kan få det ønskede gearskift, som du higer efter.

Hvorfor Kevlar koblinger?

Er du træt af den svævende, flyvende, glidende fornemmelse, der kan opstå gearskift efter gearskift, hvor koblingerne ikke er i stand til at få fat? Så er LUK’s Kevlar koblinger noget for dig.

Kevlar har alle de samme funktioner som originale koblinger, dog med væsentligt højere friktion, hvilket ikke blot giver et crisp gearskifte, men samtidigt tillader 30% højere moment, hvilket er et must-have på eksempelvis den tunede 1.8 TSI motor.

Stærkere koblinger – Er det ikke kun for tunede biler?

Udover at være i stand til at gribe bedre og give et lækkert friskt gearskifte, er materialet fysisk også mere holdbart, og der kan derfor erfares op mod 30% længere levetid på koblingerne sammenlignet med de originale, hvorfor samme fordele opnås på standard såvel som tunede biler.

DQ200 Udstyret med Kevlar Koblinger

Oversigt & Pris

Hos Streetpoint har vi en fornuftig mængde erfaring med udskiftning af koblingerne på DQ200 Gearkasserne, hvilket betyder vi er i stand til at lave opgaven på en arbejdsdag. Du vil du derfor kunne aflevere bilen kl. 08, og afhente bilen allerede næste hverdag.

  • LUK DQ200 Kevlar Koblinger & Udrykkerarm samt -leje

  • Montering & Opshimsning

  • Gearolieskift samt Mechatronic olieskift

  • Grundindstilling samt adaptering

  • 4-Hjulsudmåling såfremt nødvendigt

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

19.999,-

Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?

Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow

Catback

Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.

For hardware muligheder til din bil kontakt os på salg@streetpoint.dk,

og vi vender tilbage med mulighederne tilgængelige.

Mangler der effekt både før og efter tuning, kan det skyldes tilsodet ventiler.

Mekanisk rensning via blæsning af nøddeskaller er svaret med dokumenteret effekt fra vores rullefelt.

Herunder ser du effekten på en 1.5 TFSI med blot 54.000km på tælleren

Hvad er symptomerne?

Erfarer du udsættere, dårlig motorgang eller mangel på effekt, er disse faktorer, der normalt viser sig, når ventilerne er tilsodede.

Hvad kommer tilsodningen på ventiler & ventilstammer af?

Førhen havde man indsprøjtningsdyserne placeret i bilens indsugning, således at ventiler og ventilstammer blev renset af brændstoftilførslen. Men eftersom at dyserne nu er flyttet ned direkte i forbrændingskammeret, er der intet til at rense ventilerne længere.

Ophobningen af sod/Carbon på ventiler & ventilstammer kommer fra oliedampe gennem krumtaps udluftningen, olie fra topstykket samt fra forbrændingen.

Hvad koster det?

Mekanisk rensning af ventiler med nøddeskaller, Før/efter måling på rullefelt samt gratis lånebil

4500,- inkl. moms

Resultatet

+14HK & 14Nm efter rensning

Er du til fælge? Så tag et dyk i vores fælgunivers

Følg os her :

Følg os her :