Landberg Chiptuning v./Streetpoint.dk

Hvorfor tune/optimere din bil?

Ved en tuning af biler med turbomotor opnås der en række fordele som:

– Effektforøgelse – Typisk mellem 15-30%

– Bedre brændstoføkonomi

Tuning & Holdbarhed

Holdbarhed er en af de vigtigste faktorer, når det kommer til tuning af biler med Landberg software eftersom, at det ikke er rentabelt at drive forretning på noget, der skulle skade din motor. Målet med hver enkelt tuning er derfor at udfører et godt stykke arbejde, der ikke overbelaster bilen, mere end den kan tåle. Skulle vi fornemme, at bilen ikke kan holde til tuningen grundet manglende vedligehold eller stand, kan det ske, at vi afviser tuningen.

Dog kan der være skjulte defekter på eksempelvis VW’s diverter, der først fremkommer, når belastningen øges. Det er dog særdeles sjældent, at der erfares fejl i forbindelse med etablering af kvalitetssoftware fra Landberg.

Hvorfor vælge Landberg til tuning af din bil?

Siden 2001 har Thomas Landberg arbejdet som software ingeniør med tuning af biler. I denne periode har Landberg opnået landets største og bedste omdømme, når det kommer til området omkring tuning af biler.

Vi hos Streetpoint er stolte af at dagligt tilbyde software fra Landberg, der giver kunderne et smil på læben gang på gang.

Hvorfor kan man tune biler?

Biler leveres til mange markeder i mange forskellige klimazoner med forskellige temperaturer og trykforhold – For at bilen egner sig til samtlige forhold, en bil skulle kunne udsættes for, bliver fabrikanten nød til at etablere software passende til disse scenarier.

Eftersom vi har et yderst sparsomt og stabilt miljø i Norden, kan fabrikanternes begrænsning udnyttes til at opnå mere effekt & bedre brændstoføkonomi.

Hvordan foregår tuningen?

En tuning foregår ved først at udlæse bilens software i dens motorstyring med dets adapterede parametre.

Denne udlæsning kan foregå ved udlæsning med tre metoder hos os, da vi råder over flere anerkendte tuningsværktøjer:

– Direkte over bilens OBD stik

– “Bench” – Ved dette skal der forstås at motorstyringen fjernes fra bilen, hvor softwaren i motorstyringen læses direkte fra enheden på dets stikben/pins.

– “Boot” – Ved dette skal der forstås at motorstyringen fjernes fra bilen og åbnes, hvor softwaren i motorstyringen læses direkte fra enheden på dets print.

Softwaren fra bilens motorstyring sendes herefter over til Landberg, der ændrer parametrene på motoren efter kunstensregler, hvor softwaren derefter indlæses i bilens motorstyring, og tuningen er nu udført.

Hvad koster det at få tunet/optimeret sin bil?

BOOK TID TIL LANDBERG TUNING

KONTAKT

Hvor meget effekt kan min bil få?

Effektforøgelsen ligger normalt mellem 15 til 30%. I nogle tilfælde kan der opnås endnu mere, hvis man har en neddroslet bil. Eksempelvis Polo 6R med 1.6 TDI Motoren der fås i 90 & 105 HK version, der begge opnår 140 HK, hvor effektforøgelsen her er 55%.

Vi arbejder på at få etableret et opslagsværktøj til angivelse af effektforøgelsen, indtil da er vi til at fange med hurtig besvarelse på vores mail: info@streetpoint.dk

Hvor meget længere på literen går min bil?

Ved optimering af biler øges motorens effekt samt virkningsgrad. Dette vil sige at ved en given hastighed, anvendes der mindre brændstof til at opretholde denne hastighed.

Dette er dog forudsat dit kørselsmønster, og her skal der forstås, at motoren kan anvende mere brændstof end før i givne områder – Altså kan du også opnå brændstof forøgelse, hvis du har en tung højre fod.

Tilkøb til tuning

Tilkøbs mulighederne varierer fra bil til bil. Vil du vide specifikt, hvad der er muligt til din bil, skal du være velkommen til at smide os en mail: info@streetpoint.dk

DSG/Automatgearkasse Optimering

I biler med Automatgearkasse, eks. DSG kan softwaren til at styre gearkassen optimeres.

Ved dette skal der forstås, at der kan ændres parametre i styreenheden, der giver en lang række fordele som eksempelvis nogle af nedenstående:

– Reducerede hastighed på gearskift samt forbedret skiftetidspunkter

– Aktivering af 1. gear således bilen ikke starter i 2. gear, og derved sejtrækker

– Øget koblingstryk der reducerer “Mikroslip”/glidning – (Ofte set på DSG – DQ200 Gearkasser)

– Øget momentbegrænsning således mere effekt tillades gennem gearkassen

– Ændring af Launch tidspunkt

Optimering af gearkassen kan købes for 2500,-, og anbefales til både tunede & ikke-tunede biler.

EGR-Off på Diesel biler

For at reducere forbrændingstemperaturen og dermed udledningen af NOx partikle