1.8 TSI PQ25 (Ibiza 6J/6P -Cupra & Polo 6R/6C GTI) Tuningsguide

1.8 TSI’eren med 192HK/240Nm der ligger i hhv. Polo 6C GTI & Ibiza Cupra, er en af de kværne, som vi leverer flest dele til. Derfor er det passende med denne guide/oversigt over dele, du kan erhverve for at opnå større effekt. Fælles for alle stages er, at der ikke forligger typegodkendelse, og det vil derfor ikke kunne synes med opgraderingerne efter forskrifterne.

Nedenstående vil vi gennemgå mulige opgraderinger/Stages til 1.8 TSI’eren. Her bliver listet hhv. priser inkl. & ekskl. montage samt den forventede effekt.

Ønsker du at springe guiden over, og glo på noget fedt hardware, kan du anvende følgende links til performance dele:

Performance dele til Ibiza Cupra her: https://streetpoint.dk/Produktserie/performance-dele-til-ibiza-6j-6p/
Performance dele til Polo GTI her: https://streetpoint.dk/Produktserie/performance-dele-til-polo-6r-6c/

Stage 1

For at opnå Stage 1 kræver det blot en optimering af softwaren i motorstyringen.

Pris: 3500,-

 – Forventet effekt:  240 HK/370 Nm

Vi anvender udelukkende software fra Landberg, der har opnået landets største erfaring og bedste omdømme gennem tuning af biler siden 2000′.

Stage 2

For at opnå Stage 2 kræver det montage af andet forrør med katalysator eller uden katalysator for at reducere modtrykket og øge flowet fra turboen ned til resten af udstødningen.

Flg. Priser angives for et setup uden katalysator.

Pris ekskl. montage – Inkl. fragt: 7149,-

Pris inkl. Montage – 8299,-

Forventet effekt: 260 HK/425 Nm

Stage 3

For at opnå stage 3 kræver det montage af andet forrør, intercooler, IS20 Turbolader, Sachs Performance Kobling samt passende software fra Landberg.

Flg. Priser angives for et setup uden katalysator på forrøret, Wagner Tuning Competition Intercooler samt Sachs kobling med udrykkerleje

Pris ekskl. montage – Inkl. fragt: 26.696,-

Pris inkl. Montage – 36.396,-

Forventet effekt: 310 HK/440 Nm

Anbefalinger til opgraderinger af hardware

GFB Diverter

Når motoren skal af med ladetrykket recirkuleres dette ved brug af en diverter.

Denne diverter er kendt for at fejle, således bilen mister sit ladetryk, hvor den Australske producent GFB har lavet en diverter, der genbruger den originale solenoid.

Nedenstående kan forskellene ses, hvor det her er tydeligt, at kvaliteten øges gennem højere materialekvalitet.

Wagner Tuning Intercooler

Lavere indsugningstemperatur og mindre modtryk giver bedre effektivitet hvilket medfører højere effekt. Disse fordele kan Wagner Tuning Intercooleren tilbyde.