BOOK TID TIL DIN BIL

Audi A1 8X 1.8 TSI 192HK

Performancekatalog

Hvorfor Streetpoint.dk?

Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.

 Læs mere om tuning HER

Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.

Performancekataloger

Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger,  således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

240-250 HK/380-390 Nm

NB: Bilen har potentiale for mere effekt. Men er reduceret for at skåne koblingen.

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 1 Tuning

Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.

4125,- inkl. effektmålinger

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

TYPEGODKENDT TUNING HOS STREETPOINT

Ønsker du at køre i tunet performance benzin bil, uden at skulle kigge dig over skulderen?

Så kan effekten hæves lovligt til 238HK & 400Nm

Hos Streetpoint sammensætter vi en køreklar pakke, så du lovligt kan køre med effektforøgelse med ro i maven.

STREETPOINT TÜV TUNING PAKKE:

  • Godkendt Stage 1 tuning inkl. TÜV Godkendelses Papirer*

  • Øget godkendt hastighedsbegrænsning

  • Effektmåling på in-house Rullefelt

  • Registreringssyn inkl. indskrivning af konstruktive ændringer**

Pakkepris:

14.999,- inkl. Moms

*Tuningen kan typegodkendes sammen med en række udvalgte hardware opgraderinger som Indsugning & Intercooler.

Erhverves disse hardware opgraderinger ifbm. erhvervelse af tuningen, indskrives disse samtidigt uden beregning.

**Ønskes flere konstruktive ændringer registreret, som eksempelvis undervogn, udstødning el. andet, ved registreringssyn, opkræves der 1.000,- pr. konstruktiv ændring. Indskrivning af disse ændringer forudsætter naturligvis komponenterne er typegodkendte til bilen.

Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.

Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.

255-260 HK/415-425 Nm m. Downpipe

260-270 HK/425-445 Nm m. Downpipe, Intercooler & Indsugning

NB: Ved denne effekt begynder koblingen at glide på sigt, hvorfor der vil blive behov for Sachs Performance kobling.

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 2 Tuning

Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.

Stage 2 Hardware Pakke

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

Oversigt & Pris

Pakke 1:

  • Stage 2 Tuning

  • Milltek Sport Downpipe u. kat Inkl. Montering

  • Sachs Performance Kobling & Metal udrykkerleje inkl. Montering

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

20.999,-

Oversigt & Pris

Pakke 2:

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

33.999,-

Okt. 100: 360-370 HK/490-505 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 3 Tuning

Søger du peakeffekter og hurtige tider? Så er dette løsningen for dig. Med sine 500Nm allerede ved 3500 omdrejninger, konvertere Ibizaen fra at være en elegant byracer til et sandt monster med sine 70% forøgede hestekræfter & 40% Nm.

IS38 Stage 3 Hardware Pakke

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

Oversigt & Pris

IS38 Stage 3 Pakke:

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

47.299,-

Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?

Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow

Downpipe

Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.

Catback

Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.

Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler

Hvorfor opgradere intercooler?

Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration

Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.

Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.

+112% Core volumen & 54mbar modtryks reduktion

Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.

Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.

Forbedring af flow

Hvorfor opgradere flowdele?

Ved montering af en Racingline Indsugning øges flowet til bilens turbo gennem øget diameter og bedre luftfilter hvilket kan medføre til lavere indsugningstemperatur.

På nedenstående graf fra vores in-house rullefelt kan effekten ses ved montage af et Racingline Luftfilter -> På denne bil ifbm. stage 2 tuning erfarede vi op til 9 HK & 5Nm mere.

+9HK & 5Nm

Sachs Performance Kobling

Når effekten øges tilstrækkeligt til ~400Nm, begynder koblingens friktion lige så stille ikke at kunne følge med. For at kunne klare op mod 550Nm, bør koblingen derfor skiftes til en Sachs Performance kobling med bedre friktion gennem bedre koblingsmateriale samt hårdere trykfod.

– Ved montage af dette skal der forstås at koblingen bliver en anelse hårdere, og skal køres mere friskt, da denne “griber” bedre og derfor vil have andet koblingspunkt.

Er du til fælge? Så tag et dyk i vores fælgunivers

Følg os her :

Følg os her :