Audi Q3 F3 1.5 TSI 150HK EA211 EVO
Performancekatalog

Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
180-185 HK/320-340 Nm
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 1 Tuning
Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.
Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.
– Du kan læse mere om gearkasse optimering HER
+
Manuel:
4.125,- inkl. Moms
DSG/ZF: inkl. tilhørende gearkasse optimering
6.625,- inkl. Moms
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
Mangler der effekt både før og efter tuning, kan det skyldes tilsodet ventiler.
Mekanisk rensning via blæsning af nøddeskaller er svaret med dokumenteret effekt fra vores rullefelt.
Herunder ser du effekten på en 1.5 TFSI med blot 54.000km på tælleren
Hvad er symptomerne?
Erfarer du udsættere, dårlig motorgang eller mangel på effekt, er disse faktorer, der normalt viser sig, når ventilerne er tilsodede.
Hvad kommer tilsodningen på ventiler & ventilstammer af?
Førhen havde man indsprøjtningsdyserne placeret i bilens indsugning, således at ventiler og ventilstammer blev renset af brændstoftilførslen. Men eftersom at dyserne nu er flyttet ned direkte i forbrændingskammeret, er der intet til at rense ventilerne længere.
Ophobningen af sod/Carbon på ventiler & ventilstammer kommer fra oliedampe gennem krumtaps udluftningen, olie fra topstykket samt fra forbrændingen.
Hvad koster det?
Mekanisk rensning af ventiler med nøddeskaller, Før/efter måling på rullefelt samt gratis lånebil
4500,- inkl. moms


Resultatet
+14HK & 14Nm efter rensning








