Audi S1 8X 2.0 TFSI 230HK EA888GEN3
Performancekatalog
Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
315-325HK/490-520 Nm
NB: Ved manuel gearkasse kan der på sigt erfares glidning fra koblingen, hvorfor der kan blive behov for Sachs Performance kobling, der kan klare flere Nm.
Til dem der ikke ønsker at skulle skifte kobling på sigt, kan vi tilbyde en tuning med reduceret moment.
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 1 Tuning
Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.
Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.
– Du kan læse mere om gearkasse optimering HER
4125,- inkl. effektmålinger
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
330-340 HK/520-535 Nm
NB: Ved manuel gearkasse kan der på sigt erfares glidning fra koblingen, hvorfor der kan blive behov for Sachs Performance kobling, der kan klare flere Nm.
Til dem der ikke ønsker at skulle skifte kobling på sigt, kan vi tilbyde en tuning med reduceret moment.
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 2 Tuning
Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?
Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow
Downpipe
Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.
Catback
Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.
Spjældstyring
Har din bil udstødningsspjæld? Få kontrol over dem med vores spjældstyring, så muligheden for selv at bestemme åben/lukning af dem.
Comfort/Efficiency: Spjæld lukket – også v. koldstart
Auto mode: Original-mode
Dynamic: Spjæld åbne
.
Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler
Hvorfor opgradere intercooler?
Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration
Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.
Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.
+112% Core volumen & 54mbar modtryks reduktion
Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.
Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.