BOOK TID TIL DIN BIL

Hyundai I30N Performance 275HK

Performancekatalog

Hvorfor Streetpoint.dk?

Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.

 Læs mere om tuning HER

Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.

Performancekataloger

Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger,  således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

290-300HK/480-500 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 1 Tuning

Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.

4125,- inkl. effektmålinger

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?

Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow

Downpipe

Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.

Catback

Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.

Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler

Hvorfor opgradere intercooler?

Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration

Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.

Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.

+101% Core volumen (Original 7.1L ; Wagner 14.3L)

Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.

Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.

Reduktion af indsugningstemperatur på op mod 30%

Forbedring af flow

Forge Motorsport Indsugning, inlet & boostpipe

Henholdsvis både Indusugning & Turboinlet fra Forge Motorsport har samme formål – At øge flowet og reduceret modtryk. Disse to ting afspejler sig direkte som hurtigere ladetryk/Mindre turbolag samt mere effekt. I sammenhæng med øvrige Performance komponenter som downpipe samt intercooler, danner du de bedste forudsætninger for mest effekt eller mindre belastning for motoren.

På nedenstående graf kan der erfares hvorledes at flowet er forbedret ved montage af en Forge Motorsport ifbm. indsugning.

Sachs Performance Kobling

Når effekten øges tilstrækkeligt, kan koblingens friktion lige så stille ikke følge med. For at kunne klare de ekstra kræfter, bør koblingen derfor skiftes til en Sachs Performance kobling med bedre friktion gennem bedre koblingsmateriale samt hårdere trykfod.

– Ved montage af dette skal der forstås at koblingen bliver en anelse hårdere, og skal køres mere friskt, da denne “griber” bedre og derfor vil have andet koblingspunkt.

Her kan du vælge mellem Performance og Race Versionen, læs mere om forskellene på produktet

Er du til fælge? Så tag et dyk i vores fælgunivers

Følg os her :

Følg os her :