VW Polo 6C GTI 1.8 TSI 192HK
Performancekatalog
Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
240-250 HK/380-390 Nm
NB: Bilen har potentiale for mere effekt. Men er reduceret for at skåne koblingen.
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
TYPEGODKENDT TUNING HOS STREETPOINT
Ønsker du at køre i tunet performance benzin bil, uden at skulle kigge dig over skulderen?
Så kan effekten hæves lovligt til 238HK & 400Nm
Hos Streetpoint sammensætter vi en køreklar pakke, så du lovligt kan køre med effektforøgelse med ro i maven.
STREETPOINT TÜV TUNING PAKKE:
Pakkepris:
14.999,- inkl. Moms
*Tuningen kan typegodkendes sammen med en række udvalgte hardware opgraderinger som Indsugning & Intercooler.
Erhverves disse hardware opgraderinger ifbm. erhvervelse af tuningen, indskrives disse samtidigt uden beregning.
**Ønskes flere konstruktive ændringer registreret, som eksempelvis undervogn, udstødning el. andet, ved registreringssyn, opkræves der 1.000,- pr. konstruktiv ændring. Indskrivning af disse ændringer forudsætter naturligvis komponenterne er typegodkendte til bilen.
Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.
Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.
255-260 HK/415-425 Nm m. Downpipe
260-270 HK/425-445 Nm m. Downpipe, Intercooler & Indsugning
NB: Ved denne effekt begynder koblingen at glide på sigt, hvorfor der vil blive behov for Sachs Performance kobling.
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 2 Tuning
Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.
Stage 2 Hardware Pakke
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
DQ200 KEVLAR KOBLINGSUPGRADE
Softwareændringer kan meget, men kan ikke redde defekte komponenter, hvorfor vi her tilbyder koblinger i bedre kvalitet end de originale, så du kan få det ønskede gearskift, som du higer efter.
Hvorfor Kevlar koblinger?
Er du træt af den svævende, flyvende, glidende fornemmelse, der kan opstå gearskift efter gearskift, hvor koblingerne ikke er i stand til at få fat? Så er LUK’s Kevlar koblinger noget for dig.
Kevlar har alle de samme funktioner som originale koblinger, dog med væsentligt højere friktion, hvilket ikke blot giver et crisp gearskifte, men samtidigt tillader 30% højere moment, hvilket er et must-have på eksempelvis den tunede 1.8 TSI motor.
Stærkere koblinger – Er det ikke kun for tunede biler?
Udover at være i stand til at gribe bedre og give et lækkert friskt gearskifte, er materialet fysisk også mere holdbart, og der kan derfor erfares op mod 30% længere levetid på koblingerne sammenlignet med de originale, hvorfor samme fordele opnås på standard såvel som tunede biler.
DQ200 Udstyret med Kevlar Koblinger
Oversigt & Pris
Hos Streetpoint har vi en fornuftig mængde erfaring med udskiftning af koblingerne på DQ200 Gearkasserne, hvilket betyder vi er i stand til at lave opgaven på en arbejdsdag. Du vil du derfor kunne aflevere bilen kl. 08, og afhente bilen allerede næste hverdag.
Okt. 100: 360-370 HK/490-505 Nm
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 3 Tuning
Søger du peakeffekter og hurtige tider? Så er dette løsningen for dig. Med sine 500Nm allerede ved 3500 omdrejninger, konvertere Ibizaen fra at være en elegant byracer til et sandt monster med sine 70% forøgede hestekræfter & 40% Nm.
IS38 Stage 3 Hardware Pakke
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?
Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow
Downpipe
Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.
Catback
Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.
Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler
Hvorfor opgradere intercooler?
Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration
Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.
Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.
+112% Core volumen & 54mbar modtryks reduktion
Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.
Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.