Skoda Kodiaq NS 2.0 TSI 245HK EA888GEN4
Performancekatalog
Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
TYPEGODKENDT TUNING HOS STREETPOINT
Ønsker du at køre i tunet performance benzin bil, uden at skulle kigge dig over skulderen?
Så kan effekten hæves lovligt til 322HK & 450Nm Samt Hastighed til 280 km/t
Hos Streetpoint sammensætter vi en køreklar pakke, så du lovligt kan køre med effektforøgelse med ro i maven.
STREETPOINT TÜV TUNING PAKKE:
Pakkepris:
14.999,- inkl. Moms
*Tuningen kan typegodkendes sammen med en række udvalgte hardware opgraderinger som Indsugning & Intercooler.
Erhverves disse hardware opgraderinger ifbm. erhvervelse af tuningen, indskrives disse samtidigt uden beregning.
**Ønskes flere konstruktive ændringer registreret, som eksempelvis undervogn, udstødning el. andet, ved registreringssyn, opkræves der 1.000,- pr. konstruktiv ændring. Indskrivning af disse ændringer forudsætter naturligvis komponenterne er typegodkendte til bilen.
Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.
Er 322HK ikke nok? Så tilbydes lovlig 340HK pakke også!
Maximal godkendt effektforøgelse – 444HK!
Stage 1 Tuning
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
95 Okt. 375-385HK / 500-520Nm
100 Okt. 385-405HK/520-550 Nm
Stage 2 Tuning
Er Stage 1 ikke nok? I Så fald tilbyder vi her vores Stage 2 Tuning, der lige giver et skud mere. Stage 2 kræver som minimum ændring af bilens forreste udstødningssystem også kaldet forrør eller downpipe.
Stage 2 Tuning & Stage 2 DSG Optimering
Milltek Sport Downpipe inkl. Montering
Stage 2 Tuning & Stage 2 DSG Optimering
Milltek Sport Downpipe inkl. Montering
95 Okt. 375-385HK / 500-520Nm
100 Okt. 385-405HK/520-550 Nm
Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?
Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler
Hvorfor opgradere intercooler?
Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration
Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.
Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.
+96% Core volumen (Original 9L ; Wagner 17.7L)
Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.
Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.
Reduktion af indsugningstemperatur på op mod 68%
+9HK & 8Nm Peak samt -30 mbar efter Wagner IC på kold dag
Forbedring af flow ved brug af Racingline dele
Hvorfor opgradere flowdele?
Ved montering af Racingline’s hardware opnås mindre modtryk og større flow gennem større dimensioner og flowoptimerede dele.
På eksempelvis Turbinlet’en øges den yderste dimension, hvor slangen monteres med hele 10.9% (fra 74.4mm til 82.5mm), hvilket indsugningsslangen tilsvarende har samme høje dimension sammenlignet med den originale.
En uafhængig test af R600 vs. originalt er kommet frem til, at det originale setup flower 336 CFM & R600 flower 397 CFM – Altså en forbedring på 18%.