BOOK TID TIL DIN BIL

Skoda Octavia 5E 1.8 TSI 180HK

Performancekatalog

Hvorfor Streetpoint.dk?

Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.

 Læs mere om tuning HER

Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.

Performancekataloger

Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger,  således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

Manuel: 230-240HK & 360-380Nm

DSG: 220-230HK/330-340 Nm -> For at skåne koblingerne reduceres effekten.

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 1 Tuning

Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.

Er bilen udstyret med respektivt DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.

 – Du kan læse mere om gearkasse optimering HER

+

Stage 1 Tuning & Gearkasse Optimering:

6625,- inkl. Moms

Stage 1 Tuning – Manuel gearkasse:

4125,- inkl. Moms

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

Manuel:

DSG:

Kan også udføres på biler med DSG, men kræver Upgrade DSG Koblinger, herudover anbefales Sachs Performance Kobling til Manuel gearkasse.

DSG: 250-260HK & 360-380Nm

Manuel: 270-280HK & 390-415Nm

 

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 2 Tuning

Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.

Stage 2 Hardware Pakke til EA888Gen3

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

Oversigt & Pris

Pakke 1:

  • Stage 2 Tuning & Stage 2 DSG Optimering

  • Milltek Sport Downpipe u. kat Inkl. Montering

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

13.299,-

Oversigt & Pris

Pakke 2:

  • Stage 2 Tuning & Stage 2 DSG Optimering

  • Wagner Tuning Intercooler inkl. Montering

  • Milltek Sport Downpipe u. kat Inkl. Montering

  • Racingline R600 Indsugning

  • Racingline R600 Turboinlet & Hose

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

31.999,-

DQ200 7-Trins Gearkasse Optimering & koblingsupgrade

Læs mere om gearkasse optimering her

Streetpoint DQ200 Stage 1 DSG Optimering

Til standard eller den Stage 1 tunede bil, tilbyder vi vores Custom Stage 1 DQ200 DSG Optimering, der indebærer:

  • Hurtigere Gearskift

  • Forbedrede skiftepunkter & Aktivering af 1 Gear

  • Forlænget levetid på koblinger gennem reduktion af sejtrækning

  • Reduktion af mikroslip & Glidning

  • Tilpasning af momentbegræsninger til tuning

Stage 1 DQ200 DSG Optimering:

2500,- inkl. Moms

Streetpoint DQ200 Stage 2 DSG Optimering

Til den Stage 2 & 3 tunede bil, tilbyder vi vores Custom Stage 2 DQ200 DSG Optimering, der indebærer:

  • Stage 1 ændringer på skiftepunkter for levetid & holdbarhed

  • Højere koblingstryk pga. højere moment for reduktion af glidning

  • Tilpasning af momentbegræsninger til Stage 1-3 tuning for optimal levetid

  • Mulighed for fjernelse af kickdown & Optimeret køleegenskaber

Stage 2 DQ200 DSG Optimering:

3500,- inkl. Moms

DQ200 KEVLAR KOBLINGSUPGRADE

Softwareændringer kan meget, men kan ikke redde defekte komponenter, hvorfor vi her tilbyder koblinger i bedre kvalitet end de originale, så du kan få det ønskede gearskift, som du higer efter.

Hvorfor Kevlar koblinger?

Er du træt af den svævende, flyvende, glidende fornemmelse, der kan opstå gearskift efter gearskift, hvor koblingerne ikke er i stand til at få fat? Så er LUK’s Kevlar koblinger noget for dig.

Kevlar har alle de samme funktioner som originale koblinger, dog med væsentligt højere friktion, hvilket ikke blot giver et crisp gearskifte, men samtidigt tillader 30% højere moment, hvilket er et must-have på eksempelvis den tunede 1.8 TSI motor.

Stærkere koblinger – Er det ikke kun for tunede biler?

Udover at være i stand til at gribe bedre og give et lækkert friskt gearskifte, er materialet fysisk også mere holdbart, og der kan derfor erfares op mod 30% længere levetid på koblingerne sammenlignet med de originale, hvorfor samme fordele opnås på standard såvel som tunede biler.

DQ200 Udstyret med Kevlar Koblinger

Oversigt & Pris

Hos Streetpoint har vi en fornuftig mængde erfaring med udskiftning af koblingerne på DQ200 Gearkasserne, hvilket betyder vi er i stand til at lave opgaven på en arbejdsdag. Du vil du derfor kunne aflevere bilen kl. 08, og afhente bilen allerede næste hverdag.

  • LUK DQ200 Kevlar Koblinger & Udrykkerarm samt -leje

  • Montering & Opshimsning

  • Gearolieskift samt Mechatronic olieskift

  • Grundindstilling samt adaptering

  • 4-Hjulsudmåling såfremt nødvendigt

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

19.999,-

Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?

Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow

Milltek Sport Downpipe

Ønsker du mere lyd og samtidig effekt? Så er en Milltek Downpipe det rette værktøj til dig. Med Milltek Sport Downpipe øges flowet og modtrykket i udstødningen reduceres.

Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler

Hvorfor opgradere intercooler?

Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration

Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.

Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.

+73% Core volumen (Original 9L ; Wagner 17L)

Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.

Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.

Reduktion af indsugningstemperatur på op mod 42%

Forbedring af flow ved brug af Racingline dele

Hvorfor opgradere flowdele?

Racingline indsugningen er til dig, der ønsker mere effekt, mere flow, men ikke ønsker et motorrum, der skriger af Brian. Designet læner sig op ad originale noder, og falder godt i VAG Gruppens design på EA888 Gen 3 motoren.

+14HK & 9Nm

Er du til fælge? Så tag et dyk i vores fælgunivers

Følg os her :

Følg os her :