BOOK TID TIL DIN BIL

VW Golf 6 GTI 2.0 TSI 210HK

Performancekatalog

Hvorfor Streetpoint.dk?

Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.

 Læs mere om tuning HER

Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.

Performancekataloger

Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger,  således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

255-265HK/380-420 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 1 Tuning

Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.

Er bilen udstyret med respektivt DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.

 – Du kan læse mere om gearkasse optimering HER

+

Stage 1 Tuning & Gearkasse Optimering:

6625,- inkl. Moms

Stage 1 Tuning – Manuel gearkasse:

4125,- inkl. Moms

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

265-275 HK/420-450 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 2 Tuning

Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

Oversigt & Pris

DSG:

  • Stage 2 Tuning & Stage 2 DSG Optimering

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

7.125,-

Manuel:

  • Stage 2 Tuning

Alt inklusive – Inkl. Gratis lånebil:

5.625,-

DQ250  6-Trins Gearkasse Optimering

Læs mere om gearkasse optimering her

Streetpoint DQ250 Stage 1 DSG Optimering

Til standard eller den Stage 1 tunede bil, tilbyder vi vores Custom Stage 1 DQ250 DSG Optimering, der indebærer:

  • Hurtigere Gearskift

  • Forbedrede skiftepunkter

  • Reduktion af mikroslip & Glidning

  • Tilpasning af momentbegræsninger til tuning

Stage 1 DQ250 DSG Optimering:

2500,- inkl. Moms

Streetpoint DQ250 Stage 2 DSG Optimering

Til den Stage 2 & 3 tunede bil, tilbyder vi vores Custom Stage 2 DQ250 DSG Optimering, der indebærer:

  • Stage 1 ændringer på skiftepunkter for levetid & holdbarhed

  • *Stage 3 biler – Custom Patch – Variabelt Højere koblingstryk justeret efter Req. Moment

  • Tilpasning af momentbegræsninger til Stage 1-3 tuning for optimal levetid

  • Mulighed for fjernelse af kickdown & Optimeret køleegenskaber

Stage 2 DQ250 DSG Optimering:

3500,- inkl. Moms

Mangler der effekt både før og efter tuning, kan det skyldes tilsodet ventiler. 

Mekanisk rensning via blæsning af nøddeskaller er svaret med dokumenteret effekt fra vores rullefelt.

Hvad er symptomerne?

Erfarer du udsættere, dårlig motorgang eller mangel på effekt, er disse faktorer, der normalt viser sig, når ventilerne er tilsodede.

 

Hvad kommer tilsodningen på ventiler & ventilstammer af?

Førhen havde man indsprøjtningsdyserne placeret i bilens indsugning, således at ventiler og ventilstammer blev renset af brændstoftilførslen. Men eftersom at dyserne nu er flyttet ned direkte i forbrændningskammeret, er der intet til at rense ventilerne længere.

Ophobningen af sod/carbon på ventiler & ventilstammer kommer fra oliedampe gennem krumtapsudluftningen, olie fra topstykket samt fra forbrændingen.

 

Hvad koster det?

Mekanisk rensning af ventiler med nøddeskaller, Før/efter måling på rullefelt samt gratis lånebil

4500,- inkl. moms

Resultatet

Bil har blot kørt 124.000km

+14HK & 20Nm efter rensning

Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?

Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow

Catback

Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.

Downpipe

Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.

Racingline Indsugning

Giv motoren noget at leve af med Racingline’s Indsugning.

Ved montage af Racingline’s Indsugning har vi erfaret en forøgelse på 9 HK & 9Nm, bedre lyd samt friskere speeder respons gennem højere flow til bilens indsugning via dens turbo.

Med Racingline’s OEM lignende finish pryder indsugningen også i et hvert motorrum.

Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler

Hvorfor opgradere intercooler?

Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration

Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.

Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.

+50% Core volumen (Original 8.7L ; Wagner 17.4L)

Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.

Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.

Reduktion af indsugningstemperatur på op mod 42%

Forbedring af flow

Hvorfor opgradere flowdele?

Giv motoren noget at leve af med Racingline’s Indsugning.

Ved montage af Racingline’s Indsugning har vi erfaret en forøgelse på 9 HK & 9Nm, bedre lyd samt friskere speeder respons gennem højere flow til bilens indsugning via dens turbo.

Med Racingline’s OEM lignende finish pryder indsugningen også i et hvert motorrum.

Er du til fælge? Så tag et dyk i vores fælgunivers

Følg os her :

Følg os her :