DSG-Koblinger – UPGRADE
Softwareændringer kan meget, men kan ikke redde defekte komponenter, hvorfor vi her tilbyder koblinger i bedre kvalitet end de originale, så du kan få det ønskede gearskift, som du higer efter.
Hvorfor Stage 1 upgrade koblinger?
Er du træt af den svævende, flyvende, glidende fornemmelse, der kan opstå gearskift efter gearskift, hvor koblingerne ikke er i stand til at få fat? Så er et sæt upgrade koblinger noget for dig.
På DQ200 vil selve koblingsmaterialet blive udskiftet til Kevlar, som stadig har de samme funktioner som originale koblinger dog med væsentligt højere friktion, hvilket ikke blot giver et crisp gearskifte men samtidigt tillader 30% højere moment.
Hvilket er et must-have på eksempelvis den tunede 1.8 TSI motor.
På DQ250/DQ381/DQ500 aka. vådkobling, vil der blive tilføjet 2 ekstra friktions plader samt 2 ekstra trykplader der vil tillade max 850nm ~22-25% mere effekt end de originale koblingsplader kan klare.
Stærkere koblinger – Er det ikke kun for tunede biler?
Udover at være i stand til at gribe bedre og give et lækkert friskt gearskifte, er materialet fysisk også mere holdbart, og der kan derfor erfares op mod 30% længere levetid på koblingerne sammenlignet med de originale, hvorfor samme fordele opnås på standard såvel som tunede biler.
Hvilke gearkasse / bil kan det udføres på?
Upgrade Stage 1 koblinger kan monteres i et hav af bilen.
Kort fortalt er det biler med følgende gearkasser:
DQ200 – 7-trins tørkobling
DQ250 – 6-trins vådkobling
DQ381 – 7-trins vådkobling
DQ500 – 7-trins vådkobling
Hvad koster det?
EKSEMPEL PÅ DQ200 KEVLAR KOBLINGSUPGRADE:
Hvorfor Kevlar koblinger?
Er du træt af den svævende, flyvende, glidende fornemmelse, der kan opstå gearskift efter gearskift, hvor koblingerne ikke er i stand til at få fat? Så er LUK’s Kevlar koblinger noget for dig.
Kevlar har alle de samme funktioner som originale koblinger, dog med væsentligt højere friktion, hvilket ikke blot giver et crisp gearskifte, men samtidigt tillader 30% højere moment, hvilket er et must-have på eksempelvis den tunede 1.8 TSI motor.
Stærkere koblinger – Er det ikke kun for tunede biler?
Udover at være i stand til at gribe bedre og give et lækkert friskt gearskifte, er materialet fysisk også mere holdbart, og der kan derfor erfares op mod 30% længere levetid på koblingerne sammenlignet med de originale, hvorfor samme fordele opnås på standard såvel som tunede biler.