BOOK TID TIL DIN BIL

EA288 2.0 TDI – Oliespild ved krumtap / forreste pakdåse

Fejlen ses på en lang række 2.0 TDI EA288-motorer i VW, Audi, Skoda og Seat.
2.0TDi 150hk, 184hk, 190hk, 240hk

Beskrivelse af fejl.:

Den forreste krumtaps­simring kan med tiden blive utæt.
På EA288 skyldes det ofte kombinationen af:

  • Bilens alder

  • Bilens km-tal

Når pakningen/pakdåse ikke holder tæt, løber olien ned ad motoren, ned på oliesumpen, og blæser ofte bagud under kørsel.

Typiske symptomer.:

  • Fedtede oliespor ned ad motorens side

  • Olie på undervognen & bundkar(Dog har nogle 2.0tdi et cover til bundkaret, så ikke altid det bliver spottet før adskillelse)

  • Dryp ved længere stilstand

  • Olielugt ved varm motor

  • Nogle oplever, at generator og remhjul bliver beskidte af olie

Typisk årsag.:

  • Alder

  • Km-tal

Løsning.:

✅ Ny forreste dæksel med pakdåse

Pris.:

Kontakt for tilbud – da det anbefales at opgaven udføres ifbm. tandremskift

Indeholdende i prisen.:

  • Nyt dæksel med pakdåse

  • Ny pakning

  • Nye bolte og møtrikker

  • Nedrens af oliespild

  • Montering

  • Gratis Lånebil

Kendte enheder med fejl på.:

2.0 TDI EA288-motorer i VW, Audi, Skoda og Seat.
2.0TDi 150hk, 184hk, 190hk, 240hk

Fejlkode/Erfaring.:

Anbefaling at dette skiftes m. tandremskift