Udstødningsspjæld der rasler, piver & støjer
Biler med der er født m. udstødningsspjæld fra fabrikken
(også hvis bilen efterfølgende er monteret m. aftermarked udstødning):
Audi,
BMW,
Cupra,
Mercedes,
VW,
Beskrivelse af fejl.:
Mange nyere Audi, BMW, Mercedes, VW og Cupra modeller er fra fabrikken udstyret med aktive udstødningsspjæld.
De er konstrueret for at styre lydniveauet ved forskellige motorbelastninger og omdrejninger – typisk for at overholde støjkrav og komfortgrænser
Typiske symptomer.:
-
Raslende lyd fra bagpotten ved tomgang eller lav hastighed
-
Pivende / vibrerende lyd ved gearskifte eller kørsel
-
Lyden forsvinder midlertidigt, når bilen bliver varm
-
Klar forskelle i lyd ved koldstart kontra varm motor
Typisk Årsag.:
-
Slid på spjældakslen
-
Ujævn bevægelse i spjældmotoren
-
Spjældet står konstant og “mikro-justerer” for lydniveau, hvilket øger slid
Løsning.:
En effektiv løsning er at montere vores spjældstyring, som gør det muligt at sætte spjældene helt åbne eller helt lukkede – i stedet for at lade dem køre frem og tilbage hele tiden.
Ved at holde spjældet i én fast position reduceres slid og uønsket lyd markant.
Spjældstyringen vil komme over bilens can-BUS system, så du vil IKKE skulle bruge en fjernbetjening
✅ Spjæld kan holdes helt åbne for fuld lyd og gennemstrømning
✅ Eller helt lukkede for støjsvag kørsel
✅ Mindre mekanisk belastning og længere levetid
✅ Fjerner i mange tilfælde rasle- og pibelyde helt
(Dog ingen garanti for at lydene forsvinder – Alternativ skal hele bagpotten oftest udskiftes da selve mekaniske spjæld del er svejste fast i udstødningen)
Pris.:
Fra 4.199,-
Afhænger af hvilken specifik bil
Eksempel på spjældstyring: Audi RS6 4K Spjældstyring
Indeholdende i prisen.:
Kendte enheder med fejl på.:
– 1
Der kan sagtens fremkomme flere, dette er blot, hvilke vi in-house er stødt på.

