BOOK TID TIL DIN BIL

BMW 2-Serie M2 F87 3.0 410HK/450HK S55

Performancekatalog

480-500 HK/650-680 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 1 Tuning

Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.

Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.

 – Du kan læse mere om gearkasse optimering HER

+

Manuel:

4.125,- inkl. Moms

DSG/ZF: inkl. tilhørende gearkasse optimering

6.625,- inkl. Moms

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

415-430 HK/650-680 Nm

*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.

Stage 2 Tuning

Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.

Stage 2 Hardware Pakke til EA888Gen3

Effektmåling fra vores rullefelt

*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren

TYPEGODKENDT TUNING HOS STREETPOINT

Ønsker du at køre i tunet performance benzin bil, uden at skulle kigge dig over skulderen?

Så kan effekten hæves lovligt til 517HK & 675NM

Hos Streetpoint sammensætter vi en køreklar pakke, så du lovligt kan køre med effektforøgelse med ro i maven.

STREETPOINT TÜV TUNING PAKKE:

  • Godkendt Stage 1 tuning inkl. TÜV Godkendelses Papirer*

  • Øget godkendt hastighedsbegrænsning

  • Effektmåling på in-house Rullefelt

  • Registreringssyn inkl. indskrivning af konstruktive ændringer**

Pakkepris:

17.999,- inkl. Moms

*Tuningen kan typegodkendes sammen med en række udvalgte hardware opgraderinger som Indsugning & Intercooler.

Erhverves disse hardware opgraderinger ifbm. erhvervelse af tuningen, indskrives disse samtidigt uden beregning.

**Ønskes flere konstruktive ændringer registreret, som eksempelvis undervogn, udstødning el. andet, ved registreringssyn, opkræves der 1.000,- pr. konstruktiv ændring. Indskrivning af disse ændringer forudsætter naturligvis komponenterne er typegodkendte til bilen.

Den fysiske effekt på motoren vil variere, fra den godkendte effekt alt efter motorens hardware & effektivitet samt brændstof kvalitet. Der kan derfor oftest forventes højere effekt end den typegodkendte effekt.

Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?

Udstødning – Opnå højere effekt gennem mindre modtryk & bedre flow

Downpipe

Downpipe & Forrør er betegnelser, der anvendes til at beskrive bilens forreste del af udstødningen, der typisk går fra bilens turbo ned langs motoren og til bilens Catback. På denne del er bilen typisk udstyret med Katalysator og eventuelt partikelfilter, hvis bilen er født med dette fra fabrikken. Ofte er Downpipen udført i en lille dimension med skarpe knæk, der skaber unødigt modtryk. Derfor kan der ofte med fordel udskiftes til en Performance downpipe for at opnå højere effekt gennem mindre modstand.

Downpipe:

OPF-Delete

Catback

Catback’en betegnes som bilens anden halvdel af udstødningen. – “Fra katalysatoren og tilbage” – Er bilen udstyret med adskillelige potter, små dimensioner og mange knæk, kan dette medføre en restriktion for bilens ydeevne.

Spjældstyring
.

Har din bil udstødningsspjæld? Få kontrol over dem med vores spjældstyring, så muligheden for selv at bestemme åben/lukning af dem.
ECO Mode: Spjæld lukket – også v. koldstart
Comfort: Original-mode – også v. koldstart
Sport/Sport+ Mode: Spjæld åbne

Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler

Hvorfor opgradere intercooler?

Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration

Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.

Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.

+114% Core volumen
Oem: 2.85L
Wagner: 6.1L

Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.

Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.

Reduktion af indsugningstemperatur på op mod 42%

Forbedring af flow

Hvorfor opgradere flowdele?

Dinan performance indsugningen er til dig, der vil have både kraft og kvalitet. Med højkvalitets kulfiber optimerer den luftstrømmen for øget ydelse og en mere responsiv kørsel. Kulfibermaterialet sikrer ikke kun lav vægt, men tilføjer også et eksklusivt look i motorrummet, der matcher bilens sportslige og elegante design.

Er du til fælge? Så tag et dyk i vores fælgunivers

Følg os her :

Følg os her :