BMW 3-Serie E9X 325D 204HK
Performancekatalog
Hvorfor Streetpoint.dk?
Som virksomhed der ligger blandt dem med bedst omdømme i landet, kan du med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder. Vores mål er at give bedst mulig oplevelse indenfor effektforøgelse & kørbarhed med størst mulig sikkerhed for motoren.
Læs mere om tuning HER
Som virksomhed med mange års erfaring i denne motor, kan med ro i maven ligge nøglerne i vores erfarne hænder.
Performancekataloger
Vores mål er at skabe synlighed og gennemskuelighed gennem vores performance kataloger, således du tydelig kan se, hvad vi opnår på netop din bil, hvad der skal til og til hvilken pris – Dokumenteret ved hjælp af grafer fra vores rullefelt. Skulle du have spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.
330-335 HK/670-690 Nm
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 1 Tuning
Stage 1 tuning indebærer kalibrering af bilens software i dens motorstyring, og kræver ikke udskiftning af hardware medmindre andet angivet.
Er bilen udstyret med respektive DSG/ZF/AL automatgearkasser, stiller vi krav til softwaren i dem også tilpasses, da der heri sidder begrænsninger, der er med til at reducere bilens effekt, og vi samtidigt er i stand til at give en bedre køreoplevelse gennem fordelene, der opnås ved optimering af gearkassens software.
– Du kan læse mere om gearkasse optimering HER
+
Manuel:
4.125,- inkl. Moms
DSG/ZF: inkl. tilhørende gearkasse optimering
6.625,- inkl. Moms
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
345-355 HK/695-710 Nm
*Forventet effekt, vil varierer efter brændstof kvalitet & virkningsgrad.
Stage 2 Tuning
Stage 2 indebærer en kombination mellem kalibrering af bilens software samt tilføjelse af komponenter, der frigiver eller forøger de fysiske parametre for motoren gennem eks. flow, tryk eller temperatur. Det vil sige at i forhold til Stage 1, vil der nu kunne opnås en højere effekt, som følge af at tilstandene for motoren er blevet forbedret.
Effektmåling fra vores rullefelt
*Effekten variere efter brændstofkvalitet & virkningsgrad for motoren
Hardware – Hvilket kan opgraderes og hvorfor bør man opgradere dem?
Køling – Lavere Indsugningstemperatur ved brug af Wagner Tuning Intercooler
Hvorfor opgradere intercooler?
Lav indsugnings temperatur – Acceleration efter Acceleration
Grundet den originale intercoolers dimension og kvalitet, vil indsugningstemperaturen løbende stige. Når temperaturen er tilpas høj vil bilens motorstyring begynde og kompensere for den høje temperatur, og derved nedjustere effekten for motoren.
Vi monterede denne intercooler på vores demo S3 8Y – På en kold vinterdag erfarede vi generelt en stigning af indsugningstemperatur på Δ6 grader under acceleration fra start til slut. Efter montering af Wagner Tuning’s intercooler blev IAT’en holdt nede således temperaturen under acceleration forblev den samme.
+70% Større Core volumen
Ved Montering af Wagner Tuning intercooleren opnås der mindre modtryk gennem Wagner’s højeffektive core. Dette modtryk er til gavn for din bil i form af forlængelse af levetid & holdbarhed på bilens turbo, da Turboen fysisk skal arbejde mindre, for at levere samme mængde ønsket tryk.
Ved datalogning på vores S3 8Y kunne vi konstatere en ca. gennemsnitlig reduktion af ladetryk på ~30 mbar. ved samtidigt opnåelse af en anelse højere effekt. Respektivt fra 2500 rpm til 4000 rpm & fra 5000 til 6500 rpm så vi en peak forøgelse på 9HK & 8Nm efter montering af intercooleren.