Streetpoint’s Performancekataloger

Herunder finder du vores tuningskataloger m. rullefeltsattester  & Performance dele – Alle kataloger laves manuelt i hånden med billeder af biler samt grafer & erfaringer fra biler fra vores værksted. Skulle din bil mangle, klik da her: MIN BIL MANGLER

Streetpoint’s Tuningskataloger

Herunder finder du vores tuningskataloger, rullefeltsattester & Performance dele – Alle kataloger laves manuelt i hånden med billeder af biler samt grafer & erfaringer fra biler fra vores værksted.

Skulle din bil mangle, klik da her: MIN BIL MANGLER

FAQ & Hyppigt stillede spørgsmål

V-Tech Rullefelt

Hvorfor anvende rullefelt?

Alle biler der kommer forbi Streetpoint, bliver ifbm. tuning, ventilresning eller hardware opgraderinger målt på vores in-house V-tech rullefelt. Rullefeltet er et vigtigt værktøj for os, da det gør det muligt for os at kontrollere bilens ydeevne og parametre ved logning under måling.

Hvilke biler kan måles?

Vi kan måle stort set alle biler på vores rullefelt med forhjulstræk, baghjulstræk eller 4-hjulstræk m. Haldex (7R, S3, Rs3, Leon ST300 osv.) samt X-Drive

Rullefeltets troværdighed

Gennem første gangs kalibrering fra producenten, løbende kontrol ved krydsreferering blandt de forskellige biler og service/kalibrering har vi fuldt tiltro til vores rullefelt, og dets målinger. En rullefelts måling giver et øjebliksbillede af, hvordan bilen performer på det pågældende tidspunkt under pågældende forhold, hvorfor man derfor ikke kan 1:1 sammenligne effektmålinger på tværs af forskellige rullefelter, ydermere måler/beregner de respektive rullefelts producenter ikke ens.

 – Vi reagere derfor ikke på målinger udført af andre virksomheder. Skulle der være i tvivl om bilens ydevne, tager vi bilen ind til kontrolmåling.

Effektmåling inkl. rullefeltsattest 625,-

Tomt felt

Holdbarhed

Holdbarhed er en af de vigtigste faktorer, når det kommer til tuning af biler eftersom, det ikke er rentabelt at drive forretning på noget, der skulle skade din motor. Målet med hver enkelt tuning er derfor at udfører et godt stykke arbejde, der ikke overbelaster bilen, mere end den kan tåle. Skulle vi fornemme, at bilen ikke kan holde til tuningen grundet manglende vedligehold eller stand, kan det ske, at vi afviser muligheden for tuning på den respektive bil, og der vil derfor blive faktureret 1500,- for tidsafsætningen.

Dog kan der være skjulte defekter på eksempelvis VW’s diverter, der først fremkommer, når belastningen øges. Det er dog særdeles sjældent, at der erfares fejl i forbindelse med etablering af kvalitetssoftware.

 

Hvorfor er det muligt at optimere biler?

Biler leveres til mange markeder i mange forskellige klimazoner med forskellige temperaturer, trykforhold samt til forskellige anvendelsesforhold (og personer) – For at bilen egner sig til samtlige forhold, en bil skulle kunne udsættes for, bliver fabrikanten nød til at etablere software passende til ALLE scenarier, der derved ligger en dæmper på, hvor meget bilen rent faktisk kan yde.

Denne begrænsning kan derfor komme dig tilgode, ved at vi kan optimere bilen og dens parametre til at opnå højere effekt &/eller eventuel bedre brændstoføkonomi.

Hvor meget længere på literen går min bil?

Ved optimering af biler øges motorens effekt samt virkningsgrad. Dette vil sige at ved en given hastighed, anvendes der mindre brændstof til at opretholde denne hastighed.

Dette er dog forudsat dit kørselsmønster, og her skal der forstås, at motoren kan anvende mere brændstof end før i givne områder – Altså kan du også opnå brændstof forøgelse, hvis du har en tung højre fod.

Hvad med garantien?

Såfremt bilen optimeres og forhandleren skulle få nys om dette, frasiger forhandlerne sig normalt garantien på tilknyttede komponenter – Som motoren, styreenheder osv.

Forhandlerne skal dog stadig påvise at tuningen skulle være årsagen til en eventuel reklamation på deres garantidækkede komponenter.

Kan forhandleren se tuningen?

Hvis en kyndig Mekaniker jager informationen, om hvorvidt en bil er tunet eller ej – Med eksempelvis det originale VAG værktøj ODIS, vil det være muligt for dem at se, hvorvidt at bilen er tunet eller ej.

VW har opdateret min motorstyring ved service eller reparation, hvad nu?

Når bilen er til service, hænder det, at de ønsker at yde en god service ved at opdatere dine styreenheder, når de alligevel har bilen inde på værkstedet.

Ved denne operation overskrives den tuning, du skulle have fået lavet, og din bil vil nu atter være standard. Skulle uheldet være ude, tager vi ikke fuld pris for det udførte arbejde, men derimod blot 1500,- for ny optimering af din bil. I praksis er det under 5% af vores kunder, der fysisk erfarer en overskrivelse af deres tuning i bilens levetid.

Hvad er Stages & “økotuning”

Når der nævnes tuning/optimering, kommer termerne “Stages/Stadier” eller “Øko- & performancetuning

 – Vores fortolkning af disse “stages eller Stadier”

En traditionel tuning uden nogle former for hardware ændringer, eks. udstødning, luftkøling eller lignende, skal tolkes som en traditionel Stage 1 tuning.

Ved ændring til større på motorens forreste del af udstødningen kaldet downpipe eller forrør, reduceres turboens modtryk og flowet øges. Ved en samtidig tuning medfører dette, at der kan opnås en Stage 2 tuning.

For at opnå “Stage 3” varierer det fra motor til motor, hvad der skal til for at opnå dette. Det kan her være en kombination af flere ting som Turbo, intercooler, indsugning, Diverter samt eventuel en kobling, der kan overfører krafterne som en Stage 3 tuningen medfører.

 – Vores fortolkning af Øko- & Performancetuning

Disse termer er blevet opfundet af individuelle virksomheder for at øge salget af deres tuninger.

Fælles for en tuning er, at der normalt opnås mere effekt samt bedre brændstof økonomi på biler med turbo, eftersom at motorens virkningsgrad øges ved tuningen.

Hvad siger loven om tuning?

Det er lovligt at tune/optimere biler, Såfremt der kan fremvises typegodkendelse fra anerkendt prøveinstans. I forbindelse med vores optimeringer er der ikke typegodkendelse, og det er derfor ikke lovligt at få fortaget disse operationer.

Lovkravene til biler på de danske veje er at finde på trafikstyrelsens hjemmeside

Tuning & reklamationsret?

Ved en tuning eller optimering skal der forstås, at du køber software.

Har du fået udført en tuning af Streetpoint, er du dækket under den lovpligtige 2 års reklamationsret på softwaren.

Skulle der imod alt forventning være fejl i den leverede software, bedes du derfor kontakte os, så al tvivl om fejl på det leverede software elimineres.

Materialle eller mekaniske fejl der skulle fremkomme, dækkes ikke.

Book tid til din bil hos Streetpoint